Szkoła Główna Handlowa w WarszawieUniwersytet Ekonomiczny w KatowicachUniwersytet Ekonomiczny w KrakowieUniwersytet Ekonomiczny w PoznaniuUniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Zmieniamy edukację ekonomiczną

Strona główna » Animacja i edukacja ekonomiczna » Kolegium Animatorów Przedsiębiorczości » Spotkanie pilotażowe KAP

Wydrukuj stronę   Poleć znajomemu

Spotkanie pilotażowe KAP

Spotkania pilotażowe (jesień 2014) – podsumowanie

W listopadzie i grudniu odbyły się trzy pilotażowe spotkania Kolegium Animatorów. O czym dyskutowaliśmy, wokół jakich zagadnień się poruszaliśmy?

Pierwsze spotkanie 19 listopada przebiegało pod hasłem "Animacja, networking, rozwój. Po co komu kooperacja?". Z ust Tomasza Szczęśniaka padły założenia Kolegium: chęć animowania (pobudzania) przedsiębiorczości i zmysłu współpracy, zarówno w sektorze biznesowym, jak i społecznym. Prof. Janusz Grzelak uświadomił nam bolesną różnicę w podejściu Amerykanów i Polaków do działalności pro bono innych ludzi. W USA przeważa podziw, u nas podejrzliwość i doszukiwanie się niecnych intencji. Według typologii prof. Grzelaka ludzie, jeśli chodzi o stosunek ja versus świat, dzielą się na 3 rodzaje: skupieni na własnym interesie egoiści, skorzy do współpracy, nastawieni na rywalizację. Dr hab. Jakub Brdulak podkreślał, jak istotne jest otaczanie się współpracownikami różnymi od nas samych. Natomiast uczestnicy warsztatu, prowadzonego przez Barbarę Krywoszejew i Macieja Sopyło dyskutowali o tym, co jest potrzebne, żeby rozpocząć działanie oraz jakie korzyści osiągają osoby wspólnie realizujące projekt na różnych etapach.

26 listopada odbyło się drugie spotkanie pt. "Idea, pasja, środowisko. Co stanowi fundament silnych organizacji (nie tylko) społecznych?". Początki Instytutu Reportażu oraz księgarnio-kawiarni Wrzenie Świata barwnie przywoływali Julianna Jonek i Mariusz Szczygieł. Opowiadali jak skutecznie wykorzystują swoje kontakty i umiejętności oraz kiedy brak doświadczenia pomaga, a kiedy przeszkadza w prowadzeniu tego typu biznesu. Jędrzej Witkowski w 20 minut streścił 20 lat działalności Centrum Edukacji Obywatelskiej. Wyjaśnił, jak CEO pomaga nauczycielom zmieniać polskie szkoły, uczniów zachęca i wspiera do zrozumienia otaczającego ich świata, a także dlaczego w CEO stawiają na globalne działania lokalne. Zaś dr Piotr Toczyski we wnikliwy sposób wypunktował podobieństwa w organizacjach, które odnoszą sukcesy. W czasie warsztatów prowadzonych przez Jolantę Steciuk i Zuzannę Piechowicz uczestnicy m.in. mogli przetestować swoje umiejętności w rozmowie telefonicznej z radiem TOK FM, a także rozstrzygnąć jakim organizacjom (dużym czy lokalnym) warto przekazać 20 i 400 zł.

Trzecie spotkanie pt. "Pomysły, współpracownicy, pieniądze. Co nakręca biznes?" miało miejsce 3 grudnia. Inwestor Przemek Danowski wyjaśnił, jakie umiejętności ceni u przedsiębiorców, którzy zabiegają o wsparcie finansowe (pasja, determinacja oraz znajomość 4 podstawowych działań arytmetycznych) i dlaczego najważniejszym elementem młodej firmy jest zespół tworzących ją ludzi (bo pomysł zawsze można zmienić). Tomasz Grudziński uświadomił zgromadzonym, jak konsekwentne realizowanie marzeń prowadzi do sukcesów biznesowych. Ujawnił też, dlaczego to kobiety w średnim wieku stoją za sukcesem jego firmy Artifex Mundi, która tworzy... gry komputerowe. Zwieńczeniem spotkań pilotażowych był warsztat prowadzony przez Magdę Górak i Zuzannę Szybisty o tym, jak zacząć i jak nie zaczynać własnego biznesu. Uczestnicy zostali postawieni przed trudnym zadaniem wzniesienia się na wyżyny megalomanii. Następnie wypunktowane przez siebie mocne strony wykorzystali do opracowywania i zaprezentowania modelu biznesowego wymyślonej w grupie firmy.

Dziękujemy raz jeszcze wszystkim gościom i uczestnikom spotkań pilotażowych Kolegium Animatorów. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć ze spotkania, które odbyło się 19 listopada.

Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych
Al. Niepodległości 162, 02 - 554 Warszawa, Gmach Główny SGH, Lokal 150
tel./fax (022) 646 61 42, e-mail: biuro@fundacja.edu.pl